La sfarsitul anilor '80 si inceputul anilor '90, in marile orase ale lumii, piata scuterelor a cunoscut o dezvoltare puternica datorita numarului tot mai mare de masini ce sufocau practic traficul urban astfel ca astazi procentul de scutere, in raport cu numarul total de vehicule prezente, este de circa 40
In Romania, odata cu intrarea in vigoare a noului cod rutier (1 decembrie 2006), s-a reglementat circulatia mopedelor pe drumurile publice astfel incat coducatorul unui asemenea vehicul trebuie sa aiba cel putin 16 ani impliniti, sa poarte o casca de protectie omologata si sa aiba un atestat ca a absolvit un curs de legislatie rutiera. Sunt exceptate de la aceasta ultima cerinta persoanele de peste 18 ani care poseda orice permis de conducere (de exemplu categoria B).
Iata cum defineste legea nr. 49/08.03.2006 la art.6 pct. 21 mopedul:
" moped - vehiculul cu doua, trei sau patru roti, a carui viteza maxima prin constructie nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cmc sau cu un motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala este de cel mult 4 kw."
De asemenea o alta noutate este faptul ca mopedul trebuie inregistrat obligatoriu iar acest lucru se face la primaria de care apartineti. Astfel, dupa achitarea unor taxe de circa 100 RON, consiliul local va va elibera un numar de inregistrare pe fond galben care se monteaza pe partea din spate a vehiculului.
Este bine ca atunci cand va hotarati sa achizitionati un scuter nou sa aveti in vedere doua aspecte foarte importante:
*In primul rand nu lasati ca pretul sa cantareasca decisiv in alegerea dumneavoastra ci faceti un raport intre acesta si calitate.
*In al doilea rand asigurati-va de conditiile de garantie oferite, calitatea service-ului (daca exista si unde), cantitatea de piese de schimb aflata pe stoc, costurile si durata reviziilor etc.
Scuterele de pana la 50cmc sunt echipate cu 2 tipuri de motor, in 2 timpi sau in 4 timpi. La scuterele cu motoare in 2 timpi combustibilul si uleiul sunt arse impreuna, avand ca rezultat direct obtinerea unui cuplu motor mare la turatii mici. Motoarele in 4 timpi ale scuterelor sunt mai apropiate din punct de vedere tehnic de cele ale automobilelor, sistemul de lubrifiere fiind independent de cel al combustibilului. Avantajul acestora din urma este constituit de faptul ca emisiile de gaze si consumul de carburant sunt reduse in detrimentul puterii.